Slovensko má v produkcii poctivých domácich potravín obrovský potenciál. Napriek tomu z médií či od odborníkov často počúvame o dvojakej kvalite potravín. Že naša krajina je odpadkovým košom Európy a podobne.
Na druhej strane sa často spomínajú aj “poctivé” produkty, farmári a výrobcovia sa oháňajú rôznymi nálepkami ako EKO či BIO, no skutočnú kvalitu neraz predčí marketing. Pritom by stačilo vrátiť sa k postupom, ktoré sú overené stáročiami.
Myslíme si, že len nadávať nestačí. Keď sa majiteľovi Krava&Company Jiřímu Zemanovi dlhodobo nedarilo nájsť zdravú telacinu pre svoje deti, s manželkou sa rozhodli, že sa chopia príležitosti a odchovajú si vlastný dobytok.
Spočiatku to malo byť pár kusov. Nakoniec však namiesto toho kúpili rovno dva kamióny dobytka a začali vo Vranove nad Topľou farmárčiť. Pomohli im skúsenosti ľudí z regiónu. Tí si totiž ešte pamätali postupy našich predkov, ktoré už takmer vymizli z našej pamäte.
Trvalo celých osem rokov, kým prišli na to, ako by mal celý ekosystém fungovať. Osem rokov neustáleho investovania a tvrdej práce, kým sa dostavili prvé výsledky a začali s vlastnou produkciou. Výsledok však stojí za to.
Výrobky Krava&Company dnes prispievajú k tomu, že slovenské rodiny majú možnosť konzumovať mäso ako má byť. Poctivé, kvalitné, v súlade s prírodou.
Vieme, že v našej krajine existuje množstvo takýchto príbehov. Stoja za nimi ľudia, ktorí majú podobnú víziu, akú mal Jirka – chcú dať ostatným možnosť jesť prírodné lokálne jedlá tej najvyššej kvality. A magazín Ako má byť chce svojou trochou prispieť k ich propagácii.
Poďme Slovensku tieto príbehy kvality vyrozprávať a poďme sa rozprávať o farmárčení a gastronómii ako má byť. Začíname tým, čo je nám blízke – kvalitným mäsom z vlastného chovu.
Redakcia magazínu Ako má byť